Skip to content
Arvid Michalsen

Arvid Michalsen

Min rare verden

  • Hjem
  • Blogger
    • På Ukjente Veier
      • På ukjente Veier
    • Historiebloggen
    • Hjertebloggen
    • Hobbyfilosoferingsbloggen
    • Hobbykokkbloggen
      • Airfryer
    • Fuglebloggen
    • Friluftslivbloggen
    • Klimabloggen
    • Privatbloggen
    • Quizbloggen
  • Om Arvid Michalsen
  • Lenkeside
  • Gjestebok
  • Arvid,s Quiztjenester
    • Film og TV
    • Geografi
    • Historie
    • Lett Blanding
    • Musikk
    • Naturvitenskap
  • Toggle search form
  • Gjøgri-Hillestad-Eidsfoss-Våle På Ukjente Veier
  • Hajern 2 Friluftslivbloggen
  • Hajeren Friluftslivbloggen
  • Myklestulen På Ukjente Veier
  • Svarstad-Skrim-Efteløt På Ukjente Veier
  • Helseoppdatering April 2026 Hjertebloggen
  • Kaupang-Brunlanes-Landgangen-Siljan På Ukjente Veier
  • Heddalsvannet og Nordsjø rundt På Ukjente Veier

Pre-operativ fase!

Posted on 23. februar 2021 By Arvid

Da var vi ferdig med Preoperativ fase.
Jeg er blitt merket og vet hvor posen blir plassert på magen.
Dette blir rart og uvant, det er helt sikkert.
Etter full narkose og en operasjon som tar hele 5,5 timer er nok formen så som så tenker jeg. Er nok ikke særlig tilsnakkenes den dagen 3/3-21. Morgenen etter er det opp og stå og gjerne bevege seg noen meter. Håper det går bra. Smertene skal jeg nok tåle, men jeg er spent på hvor lang tid jeg bruker på å komme meg nogenlunde på fote igjen. Det er beregnet 3 -7 dager på sykehuset. Så er det hjem til hverdagen. Er spent på dette med å lufte Sara, skal helt ikke ha harde rykk fra henne den første tiden. Jeg tror jeg vet hvordan jeg skal unngå det. Så har Kolonial.no fått en ny kunde. Jeg får jo ikke lov til å løfte tungt på 2-3 måneder etterpå. Pose på magen skal jeg leve med i 3 – 9 måneder. Kommer alt an på hvordan tarmen gror, men jeg mener da at jeg har godt grokjøtt, så jeg håper at den blir tatt vekk så tidlig som mulig.

Men, tirsdag neste uke blir en strevsom dag. Først ned til Tønsberg for ny blodprøve, hjem for å pakke bag til sykehusoppholdet, så til Lierskogen med Sara, hjem for å ta avføringsmiddel, skifte på seng. Er pålagt å ta siste natt før operasjonen i rent sengetøy. Og en skikkelig grundig dusj før jeg legger meg. Grytidlig Onsdag morgen, opp og ta avføringsmiddel, deretter en liten dusj for å få av seg nattesvetten. Så står det forhåpentligvis en taxi e.l. utenfor kl. 06:20. Kl. 07:00 er jeg i legenes vold.

Sender litt lykkeønskninger til meg selv nå.

Lykke til Arvid. 🙂

Hjertebloggen

Innleggsnavigasjon

Previous Post: Fatigue?
Next Post: Snart operasjon

Related Posts

  • Tur Orientering Hjertebloggen
  • Snart operasjon Hjertebloggen
  • Endelig hel igjen! Hjertebloggen
  • Endelig under 100 Hjertebloggen
  • Helsestatus 23/6-22 Hjertebloggen
  • Noen tror jeg er dement? Hjertebloggen

This Day In History

No Events

Følg meg på sosiale medier

  • facebook
  • twitter
  • instagram
  • mewe

Arkiv

Arvid Michalsen

Hei på dere! Så fantastisk at dere har funnet frem til min side på den store verdensveven. 🙂

Her vil dere kunne lese om meg, hva jeg driver med og mine meninger om ting og tang.

Legg gjerne igjen en melding i gjesteboken min.

Følg også gjerne med på noen av prosjektene mine.


Kontakt meg gjerne på WhatsApp

 

Notes

  • Vipps

    Ingen ting er gratis her i verden. Selv ikke det å opprettholde en nettside. :-)
    Støtt gjerne nettstedet med en liten slant.
    Vipps til 46776585

Site Statistics
  • Total visitors : 11,622

Meta

  • Logg inn
  • Innleggsstrøm
  • Kommentarstrøm
  • WordPress.org
  • Kaupang-Brunlanes-Landgangen-Siljan På Ukjente Veier
  • Ny bil i heimen Privatbloggen
  • Hvorfor så åpen? Hjertebloggen
  • Innleggelse av tarm Hjertebloggen
  • Hvil i fred Privatbloggen
  • Julen Hobbyfilosoferingsbloggen
  • Tusen Takk! Hjertebloggen
  • En liten oppdatering Privatbloggen

Copyright © 2026 Arvid Michalsen.

Powered by PressBook News Dark theme