Skip to content
Arvid Michalsen

Arvid Michalsen

Min rare verden

  • Hjem
  • Blogger
    • På Ukjente Veier
      • På ukjente Veier
    • Historiebloggen
    • Hjertebloggen
    • Hobbyfilosoferingsbloggen
    • Hobbykokkbloggen
      • Airfryer
    • Fuglebloggen
    • Friluftslivbloggen
    • Klimabloggen
    • Privatbloggen
    • Quizbloggen
  • Om Arvid Michalsen
  • Lenkeside
  • Gjestebok
  • Arvid,s Quiztjenester
    • Film og TV
    • Geografi
    • Historie
    • Lett Blanding
    • Musikk
    • Naturvitenskap
  • Toggle search form
  • Gjøgri-Hillestad-Eidsfoss-Våle På Ukjente Veier
  • Hajern 2 Friluftslivbloggen
  • Hajeren Friluftslivbloggen
  • Myklestulen På Ukjente Veier
  • Svarstad-Skrim-Efteløt På Ukjente Veier
  • Helseoppdatering April 2026 Hjertebloggen
  • Kaupang-Brunlanes-Landgangen-Siljan På Ukjente Veier
  • Heddalsvannet og Nordsjø rundt På Ukjente Veier

Hjemmesykepleien

Posted on 25. august 2021 By Arvid

Aller først! Jeg er veldig glad for å ha hjemmesykepleien til å skifte på stomien min. Uten dem hadde det nok blitt mange flere lekkasjer og mye dårligere stell.

Men, i begynnelsen var jeg nok et spennende tilskudd på pasientlista deres. Nå etter ferien ser det ut som om jeg er et hår i suppa for dem. Vi har en avtale om at de skal komme mellom kl. 10:00 og 11:00 aller helst før, da jeg som oftest er oppe senest kl. 06:00 om morgenen. Og blir dere forsinket, så ring meg er avtalen. Og i starten etter sykehusoppholdet var det meget sjelden at jeg trengte å etterlyse dem, Og som oftest kom de før kl. 09:00. Det var også en blanding av unge og eldre sykepleiere/helsefagarbeidere som kom.


Dette har endret seg drastisk nå etter ferien. Årsaken til dette er høyst usikker, men noen hint får jeg jo underveis.
– De vet at tarmen snart skal inn igjen og at oppdraget hos meg snart er slutt?
– Jeg klarer meg fint og det er ikke så farlig om jeg må vente litt ekstra, jeg er jo arbeidsledig og er hjemme uansett?

På de siste 7 dagene har jeg måttet etterlyse de 3 ganger. Jeg har lagt merke til at de unge pleierne har uteblitt og i dag spurte jeg om de hadde nedbemannet der borte på helsehuset i Revetal. Unnskyldningen i dag var sykdom blant de ansatte. Jada! de har alltid en bortforklaring. 🙂 Men, det at de ikke klarer å si fra at de er forsinket, har de ikke noen forklaring på.
Greit at jeg er arbeidsledig og er hjemme allikevel, men det kan jo hende at jeg hadde andre ønsker enn å sitte å vente på dem. Skal jeg noe spesielt, så sier jeg fra i god tid og det har alltid latt seg gjøre å endre på rutinene. Og ære være dem for det. Men, jeg skulle ønske at de var litt mer til å stole på, når det gjelder tid og beskjeder.

Som sagt så skal tarmen snart inn igjen. (Må bare få beskjed om når først) Og derfor skal jeg ikke lage noe stort nummer ut av dette. Jeg synes bare det er dårlig behandling av andres tid.

Hjertebloggen

Innleggsnavigasjon

Previous Post: Fattigmannslaks
Next Post: Kabaret

Related Posts

  • Kanskje en lysning i tunnelen Hjertebloggen
  • Øyelegen Hjertebloggen
  • Endelig under 100 Hjertebloggen
  • Fastlegen Hjertebloggen
  • Noen tror jeg er dement? Hjertebloggen
  • Tiden på sykehuset Hjertebloggen

This Day In History

No Events

Følg meg på sosiale medier

  • facebook
  • twitter
  • instagram
  • mewe

Arkiv

Arvid Michalsen

Hei på dere! Så fantastisk at dere har funnet frem til min side på den store verdensveven. 🙂

Her vil dere kunne lese om meg, hva jeg driver med og mine meninger om ting og tang.

Legg gjerne igjen en melding i gjesteboken min.

Følg også gjerne med på noen av prosjektene mine.


Kontakt meg gjerne på WhatsApp

 

Notes

  • Vipps

    Ingen ting er gratis her i verden. Selv ikke det å opprettholde en nettside. :-)
    Støtt gjerne nettstedet med en liten slant.
    Vipps til 46776585

Site Statistics
  • Total visitors : 11,622

Meta

  • Logg inn
  • Innleggsstrøm
  • Kommentarstrøm
  • WordPress.org
  • Selvbetjente kasser Hobbyfilosoferingsbloggen
  • Heddalsvannet og Nordsjø rundt På Ukjente Veier
  • Blackout Privatbloggen
  • Fattigmannslaks Hobbykokkbloggen
  • Den nære fremtid. :-) Hjertebloggen
  • En liten nedtur Hjertebloggen
  • Forkjølelse fra helvete Hjertebloggen
  • Helsestatus 23/6-22 Hjertebloggen

Copyright © 2026 Arvid Michalsen.

Powered by PressBook News Dark theme