Mandag morgen, 15 grader på stokken og sol fra nesten skyfri himmel. Da er det bare å fylle termosen med kaffe og komme seg av gårde på tur.
Denne gangen de fjerne nærområder som Hajeren faktisk er.

Og aller først så har vi den vanlige transport etappen. Denne gangen til litt forbi Sundbyfoss.
Nede på Presteveien havnet vi bar en buss som holdt fartsgrensen +/- 5-10 Km/t og det var helt greit. Har absolutt ikke dårlig tid på slike turer.
Turen skal nytes og ikke hastes i vei.
Ble en liten pitstopp på Spar Sundbyfoss for å kjøpe litt drikke til turen.

Etter å ha tatt av fra Haslestadveien bar det rett inn i svarteste granskauen. Etter ca 1 km kom vi til et bomveiskilt. Og en regning på 95,- tikket inn via Norgesbommen.no Betal innen 48 timer og alt er i skjønneste orden. Men, det er helt greit. Var klar over dette før jeg dro hjemmefra og jeg må faktisk si at det er verdt det. Turen oppover og inn i skauen var jo litt fascinerende med tanke på at jeg aldri har besøkt dette området før. Litt etter bomveiskiltet får man utsyn over bl.a. NAF øvingsbane på Hof.











Fra P-Plassen ved Hajeren har man flott utsyn over vannet. Her er muligheter for bading, grilling og telting om man ønsker det. Jeg vet at Bl.a. NJFF har båter man kan låne her på vannet om man er medlem der.
Et fantastisk rekreasjonsområde ikke langt fra heimen. Tror kanskje jeg kan komme til å tilbringe en del tid i dette området fremover.

På veien hjemover oppdaget jeg denne utsikten som var vel verd å forevige med et bilde.
Neste tur går til ett eller annet sted som fortsatt ikke er bestemt.
Men, følger du med får du snart vite det, 😂
