
Så var det ut på tur igjen da. Ble jo brått slutt i fjor pga. jobb, bil trøbbel og andre uforutsette hendelser. Men, fikk noen store og små nyttige erfaringer av turene i fjor. Og har hatt ekstremt god tid til å tenke igjennom dem, Så dette blir bra etter hvert.
Årets første tur. Svarstad-Skrim-Efteløt
Når jeg tenker på starten på dagens tur må jeg flire. Jeg vet jo hvor jeg skal. Over Vivelstadåsen og frem til RV 40 ned mot Svarstad. Og likevel klarer jeg å svinge til høyre i stedet for til venstre mot Fon kirke.
Ja,ja! Fikk meg en ekstra rundtur rundt Revovannet og Korssjøen da. Skog og jordbruk preget landskapet på tildels smale veier. Men, en artig runde da jeg aldri har vert på de traktene før. Endte opp i Gregershølet, svingte riktig og var endelig på rett vei igjen. Feilen tok meg kun 45 minutter ekstra.

Da var det bare å komme seg ut på RV 40 mot Svarstad,
Ved Brufoss og Gea Norvegice Geopark tar man av RV 40 slik at man kommer på Østsiden av Lågen ned mot Hukstrøm bru som føre en over til Svarstad. Men, ca. 500 meter før denne brua er det en liten rasteplass som bl.a. er tilrettelagt for laksefiskere med Rullestol.
Og det må jeg si ikke er helt vanlig å se langs Norske veier.




Etter en liten tisse og foto pause for både fører og og hund gikk turen videre gjennom Svarstad og en pitstop på Rema 1000 for proviantering av drikke og litt mageføde.
Deretter bar det opp mot Skrim. Den første til halvannen kilometer var veien i god stand og 60 Km/t var helt greit. Men akk. Veien ble bare dårligere og dårligere og for at Sara og ikke minst bil skulle ha en behagelig reise så datt hastigheten ned til 40 Km/t Terrenget mellom Svarstad og Passebekk er bregat av Skog og store hogstflater.

Hadde litt lyst til å svinge av og ta en tur oppom Sportskapellet på Skrim men, 85 kroner for 4 km. tur/retur bare for å komme seg på fjellet fant jeg ikke riktig i dag. Så da fortsatte vi gjennom skogen og hogstflatene til Passebekk.
Fra Passebekk gikk ferden videre til Efteløt kirke og inn på Rv 40 igjen.
Veien fra Efteløt og hjem er beskrevet i en tidligere tur her.
Så da sees vi vel igjen på neste utflukt på Nye og ukjente veier
