En rundtur i Nærområdet
Det ble Onsdag og værgudene velsignet oss med sol og blå himmel. Utforskertrangen tok overhånd og dermed ble det en rundtur på smale og ukjente veier i nærområdet.

Det ble en liten rundtur på i underkant av 90 km
Innledende transportetappe denne gang gikk til Gregershølet. Derifra beveget vi oss inn på ukjente grusveier frem mot Gjøgri. Her traff vipå noen skogsarbeidere som gjorde veien enda smalere, men ikke smalere enn at en dyktig sjåfør sneik seg pent forbi. Sara ville veldig gjerne ut å hilse på, men ble bestemt avvist av husfar.

Noe av det koseligste med slike turer er at man får sett steder man aldri har forestilt seg. Enormt mange koselige steder i dette landet, mange velstelte hager og eiendommer, men også steder som godt kunne trengt en håndverker eller ti. Kanskje til og med en anleggs gartner.
Men, slik er det jo rundt om i Norges land.

Etter hvert havnet vi i Hof, hvor dieselen kostet kr. 18,47 pr. liter. Også måtte vi få oss en kjørebrus av noen sort.
Videre kjørte vi bort til Eidsfoss kirke og svingte deretter av mot Rød for å runde Bergsvannet. Småkoselig hyttegrend med flott utsikt over innsjøen og jordene rundt. Traff på noen nysgjerrige kuer langs veien og noen ryttere som krysset veien. En skikkelig bonde idyll.

Deretter bar det ned mot Hanekleiva og ned Odderudveien. Det blir liksom bakveien mot Hillestad.
På bildet til høyre ser vi E18 og Hillestad brua og Hillestadåsen i bakgrunnen.
Deretter forbi Hillesstad kirke og ned til «»Sentrum»»
Deretter kjørte vi opp mot Islandkrysset og videre mot Gullhaug og Botne. Tok til høyre ved Extra Gullhaug og bakveien til Botne Kirke og derifra var det strake veien hjem .
En kort, men flott tur i nærområdet. Og på veier som var nye for meg.
Koselig var det




